Start van het nieuwe avontuur in Ubud

9 juli 2017 - Ubud, Indonesië

Dit verslag schrijf ik op mijn balkon voor mijn 'huisje/privékamer', met een schaal vol vers fruit, gebracht door de moeder des huizes, en vleermuizen die langs mijn hoofd komen vliegen.

Na een laatste ontbijt in Puri Bagus vertrokken richting het centrum van Bali, Ubud. Onderweg kwamen eerst weer die haarspeldbochten in de mistige bergen, 10-tallen tempels gezien en korter bij Ubud ook kilometers lange rijstvelden. Elbow in mijn oren  en meezingen + mooie vergezichten deed de rit snel vooruitgaan.

Vanuit de auto werd al duidelijk dat Ubud heel anders is dan Lovina waar ik eerst verbleef. Veel meer backpackers en jonge toeristen, gezellige cafeetjes en veel mooie winkeltjes (souvenirs :) ) dat maakt het gemis van het strand wel weer goed :D

De kennismaking met de coördinatoren van het programma hier liep super goed, iedereen wil ervoor zorgen dat je het hier super naar je zin hebt. De vrijwilligershuizen bevinden zich in een wijk 20 min wandelen van het grote centrum. Mijn huisje bevindt zich in de 'tuin' van een plaatselijke familie, helemaal geweldig vind ik dit! Die Balinezen, ze blijven me verbazen met hun vriendelijkheid en gastvrijheid!

Tijdens het avondeten, hier 5 minuutjes vandaan wandelen, leuke mensen leren kennen aan de tafel, we zijn met een grote groep jonge mensen. En ook al een Duits maatje gevonden wie hier al een week verblijft en graag uitstappen gaat doen in het weekend. Samen op verkenning, ik heb er al zin in!

Oh ja, ik had al verteld dat het verkeer hier crazy is, overal scooters die tussendoor crossen. Dus ik had me al voorgenomen, nooit op zo een scooter te stappen... daarstraks ging ik met de coördinatrice een simkaart halen, moest ik achterop bij haar, diep in en uithalen ;) maar kwam wel helemaal goed, hier is het ook gelukkig niet zo een druk verkeer. Maar taxi scooter ga ik toch aan mij laten passeren :D

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade