De voldoening van het lesgeven, maakt de energie die ik erin steek zo waard!

19 juli 2017 - Ubud, Indonesië

Gisteren was mijn eerste dag als leerkracht in een naschools project in Bali. Ik was een beetje nerveus, hoe gaan deze kinderen reageren, ik ga hun niet verstaan, zij mij niet, gaan ze luisteren, etc. Samen met mijn Amerikaanse teacher partner bereidden we onze les voor, over het weer, dieren, opgevuld met songs en spelletjes.

De meisjes waren eerst ook wat aarzelend, maar ze werden al snel enthousiast als ik mijn gitaar bovenhaalde en een liedje zong 'you are my sunshine'; zelfs tijdens hun pauze wilden ze liever in de klas zijn met ons dan buiten te spelen. Ge-wel-dig.

Vandaag was de uitdaging wat groter, onze klas was ineens verdubbeld en met 5 jongens die nogal lawaai maakten. Maar we vonden al snel dat door een beetje discipline, liedje zingen, ze terug rustig werden. Ze respecteerden ons ook als hun leerkracht en dat geeft grote voldoening. Deze kinderen zijn zo leergierig, met een kleurplaat en een sticker op hun worksheet zijn ze zo gelukkig. Zo mooi om te zien. Ik kijk er echt naar uit om deze 2 weken met deze schatten van kinderen te werken!

1. Lieve leclere, mama:
    19 juli 2017
    lieve Nele , ik ben zo blij voor jou. Ik denk dat we een " nieuwe " Nele gaan terugzien.
    Geniet er nog van, maak de kindjes blij, breng ze al zingend nieuwe dingen bij, en koester de mooie momenten .xx mama
  2. Papa:
    19 juli 2017
    Hallo meisje, heel fijn dat alles zo meevalt. Het wordt waarschijnlijk "de" vakantie van jouw leven. Een goede beslissing om dit te doen. Je gaat zeker rijker en herboren terugkomen.XXX
  3. Eveline:
    19 juli 2017
    Jullie stralen allemaal geweldig om je verhalen zo te volgen en het avontuur op deze manier ook voor een groot deel te mogen beleven! Je verhalen komen echt tot leven!!! Geniet ervan!!