Selamat pagi!

12 juli 2017 - Ubud, Indonesië

Na 2 lesjes in het Bahasa (Balinese taal) heb ik toch al een paar woorden en zinnetjes geleerd, zoals dus, goede morgen :)

Gisteren hebben we met de groep een heel mooie wandeling gemaakt tussen de rijstvelden en bovenop een heuvel met supermooie uitzichten, overal waar je keek was het groen! Dit land blijft me echt verbazen, overal waar ik kom ontdek je weer super mooie plaatsen, en het is ook elke keer anders. Na deze wandeling was het tijd voor een lekkere lunch in onze 'kantine' tafels en banken buiten onder een afdak, self service en je bord volscheppen met rijst groenten, tofu en fruit.

Namiddag hadden we dan onze eerste les, nama saya Nele, saya dari België', saya Tiga tuluh (30) tahun. =D; moe van de wandeling en lange dag, was het na de avondmaaltijd tijd voor Netflix and chill samen met Laura (de Duitse meid die ik de eerste dag heb leren kennen)

Namiddag was het tijd voor onze kookles, op het menu stond tempeh gebakken met soyasaus, apennootjes saus, sojascheuten, fried banaan (smoutebol met banaan) en limoen thee. Ons stukje van de tafel kreeg het gezellige werk om de groene blaadjes van de sojascheuten te peuteren. (Thuis kopen we dat uit een zak en zien die groene mini blaadjes rond het scheutje nooit :) ) het smaakte allemaal heel lekker, en die tempeh wil ik thuis zeker uitproberen!

1. Lieve leclere, mama:
    Lieve Nele,
    Als je die tempeh wil uitproberen wil ik wel een " proef konijn " zijn ! Het is steeds weer genieten van je verhalen, en foto's . Ik zie dat een stukje " stof " van mij vaak meereist met jou ...dat doet deugd . X
  2. Christa Leclere:
    Hmmmm
  3. Papa:
    12 juli 2017
    ziet er inderdaad weer prachtig uit. Die mensen met hun voeten in het water zullen het wel altijd makkelijk hebben om hun nagels te knippen.

Voor die tempeh wil ik ook proefkonijn zijn Neleke.