Bloemmandje maken, kinderen blijmaken, Balinese schilderworkshop = superleuke dag

13 juli 2017 - Ubud, Indonesië

In Lovina had ik ook al bloemenmandjes gemaakt en deze als offer gebruikt in de tempel. Vandaag kregen we meer uitleg over de kleuren van de bloemen, welke kleur bij welke God en windrichting hoort. We maakten allen een mandje en morgen gaan we dat offeren in de hoofdtempel en worden we 'gedoopt' in het water. Supermooie ritueel, en weer werken met deze verse bloemen, heerlijk :)

Ik vertelde al dat de familie hier zo vriendelijk is, elke ochtend komen ze mijn bed opmaken. Vanmiddag kwamen ook 2 meisjes van de familie helpen en ze wilden hun Engels met mij oefenen, zo schattig! 1tje van hun droeg een jurkje met frozen personages dus ik heb hun blijgemaakt met potloden met deze figuren op. Super blij liepen ze ermee weg en begonnen direct te kleuren. Dit maakte mezelf zo gelukkig, deze kinderen met die kleine attentie zo gelukkig zien, daar kunnen wij nog veel van leren, altijd maar meer en meer willen...

Namiddag was het tijd om onze schets van de vorige dag in te kleuren met verf. De schilders hadden onze potloodlijnen overtekend met hars, deze komt er na het kleuren af en dan blijven witte lijnen over. Je kon 3 kleuren kiezen en dan zelf je creativiteit laten werken om ze mooi te blenden met je vingers. Ik vond het heerlijk om te doen, en ben best trots op het resultaat na 3 uren batik schilderen.

Het doet bijna denken aan mijn studententijd, donderdagavond is uitgaansavond met de vrijwilligers. Met een paar leuke meiden gaan we naar een bar waar livemuziek gespeeld wordt.

1. Christa Leclere:
    13 juli 2017
    Oh hoe schattig zijn die meisjes ! En wat stràààààl jij !!!! Maakt me blij je zo te zien.
    En debatik-sjaal...... die is mega mooi !
    Amuseer je nog meid en geniet van deze onvergetelijke reis !!
    XXX tante Christa
  2. Papa:
    13 juli 2017
    Dit is echt heerlijk om je zo te zien en jouw verhaal te lezen. Deze ervaring draag je mee voor de rest van jouw leven.
    xxpapa
  3. Sarah:
    13 juli 2017
    Waauw, je schilderij is echt super mooi! ^_^
  4. Lieve leclere, mama:
    13 juli 2017
    Lieve Nele, wat ben ik blij voor jou, Je geniet , maakt kindjes blij , en zelf zie je er ook gelukkig uit.
    Chapeau voor je " batik kunst" het creatieve in jou, is weer zichtbaar.
    Geniet van de live muziek en slaap wel.
    xx mama