Mijn mini "eat pray love"

5 juli 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Dat door het lezen van het boek "eat pray love" mijn interesse en nieuwsgierigheid gewekt werd, maar ook de drang om alleen te reizen groeide, mag geweten zijn. Na een stormachtige, emotionele periode, tot rust komen bij mezelf, dat is het doel van deze reis. Ik ga wel meteen naar de eindbestemming Bali :) In dit hotel heb ik zelfs 'mijn' Ketut die me elke keer vraagt als hij mij ziet of alles goed is met miss Nele en of hij mijn verblijf hier nog aangenamer kan maken.

Vandaag heeft Ayu (vrouw van het hotel) me rondgeleid in de stad Sinjara, ik was als enige die deze trip (uit het programma) vandaag had; dus dat voelde wel erg speciaal! Ideaal moment om gesprekjes aan te gaan en bij te leren over deze cultuur, hun gewoonten, goden,; ... noem hun God Ganesca (kennis) nooit een olifant... (wordt afgebeeld met olifantenhoofd)

We bezochten de bibliotheek, waar ze oude manuscripten kopieerden en oude Nederlands boeken bijhielden, uit de tijd van de Nederlands kolonie. Geweldig momentje, ik ging de titels van de boeken voorlezen aan mijn gids :D Ook in het museum(pje) waren restanten uit het Nederlands tijdperk (300 jaar tot 1945)

Daarna bezochten we een ashram, waar yogi's over de hele wereld naartoe komen om een sober leven te leiden, te mediteren en aan yoga te doen. De hoofdyogi zorgt er ook voor 34  weeskinderen, ze hebben er een slaapplaats (boomhutten in de gigantische tuin) doen mee met de yoga en gaan dan naar school. We kregen s'middags een sobere lunch samen met de andere yogi, en ik zou de volgende keer als ik in Bali nog vrijwilligerswerk wil doen, aan deze kinderen mogen les geven :) had ik dat geweten :D foto's van deze plaats heb ik niet, ik ging zo op in het moment, de verhalen, de mensen.

Vanavond mijn eerste cocktail gedronken en hij smaakte, gezellig samen gegeten met de Australische vrouw die ook dit yoga programma volgt. Ik moet zeker haar plaats Perth bezoeken, veel mooie stranden en veel dolfijnen (moest ik ze morgen niet te zien krijgen)

Volle dag+ cocktail + morgen erg vroeg op om dolfijnen te gaan spotten = tijd om slapen te gaan.

1. Annelies:
    5 juli 2017
    Wauw Nele! Ziet er tot nu toe al allemaal zalig uit! Geniet ervan nichtje, dat heb je zeker wel verdient
  2. Lieve leclere, mama:
    5 juli 2017
    Neeltje, het doet deugd jou zo gelukkig te zien, en wat een bijzondere dingen kan je meemaken !
    Op de kalender stond volgende tekst: het belangrijkste in je bagage is : EEN OPEN HART, ik denk dat dat veel waarheid bevat zeker als je in zo een andere , nieuwe cultuur en leefwereld wordt ondergedompeld. X MAMA
  3. Christa Leclere:
    6 juli 2017
    Neleke, hier heb ik geen woorden voor. Ik kwijl alleen maar :):):)