Dag numero 2

4 juli 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Deze ochtend werd mijn stijfheid van het lange reizen aangepakt met de eerste yoga sessie. Een super lenige Balinees ging ons (een Amerikaanse, Australische vrouw en mezelf) voor en nodigde ons uit op de mat, met zicht op de oceaan. Ik hoorde Sarah in mijn hoofd 'doe iedere sessie met een intentie voor jezelf' en daar ging ik, de eerste zonnegroet erg stijf maar aan de eindmeditatie voelde het allemaal wat losser en sterker.

Na het lekker ontbijtbuffet (rijst ook in de ochtend) heb ik samen met de Australische vrouw meegedaan met de bloemenoffers maken en gaan bidden in de Hindi tempel. Nadat ons een sarong werd omgebonden, mochten we mee deze offers maken. Dit zijn mandjes, gevlochten uit bladeren en gevuld met verse bloemen; prachtig!

Het ritueel in de tempel was voor de goede spirits en bescherming, je moet niet in al deze goden geloven om gefascineerd te zijn door deze Hindu cultuur. Ook hier mochten we bidden met eigen intentie, met mooie bloemetjes in ons haar :)

De namiddag heb ik doorgebracht in de ligzetel onder de palmboom, zicht om de oceaan; ja ook dat staat deze week op de planning ;)

Hoogtepunt vandaag was de Balinese massage, alle stress vloeide uit mijn lichaam onder die lieve Balinses vrouw haar sterke handen. Aan eventueel volgende 'masseurs' u bent gewaarschuwd na deze als vergelijk te hebben :)

1. Tina:
    5 juli 2017
    Geniet er van Neleke! Niet teveel aan het thuisfront denken en gewoon lekker je ding doen ;)
  2. Sarah:
    9 juli 2017
    Dag Nele!

Heerlijk je verhalen te lezen en leuk dat ik bij je eerste yogales in gedachten een beetje aanwezig mocht zijn! :-D Het lijkt wel gisteren alsof we nog zaten te ontbijten in Hasselt en daar is toch alweer een week omgevlogen! Geniet enorm van de komende weken, helemaal lekker in het Nu. Ik duim voor je en wens je onvergetelijke dagen toe!

x Sarah