Meisjesdroom wordt werkelijkheid

6 juli 2017 - Lovina Beach, Indonesië

De verwachtingen en spanningen voor vandaag waren groot; zou ik eindelijk dolfijnen zien? Hoe zou het zijn om tussen die prachtige rijstvelden te wandelen die ik enkel door de autoruit gezien had? Wel ik kan je zeggen, dit keer werden mijn verwachtingen ruimschoots ingelost ;)

De wekker ging deze ochtend nog vroeger dan andere dagen, nog voor zonsopgang zat ik met een leuk Italiaans koppeltje in een mini vissersbootje. Smal bootje, plankje erop = onze zitjes. Na 15 minuutjes varen; terwijl de zon opkomt boven het water = adembenemend mooi, zien we in de verte een paar dolfijnen vinnen, mijn hart maakt al sprongetjes! Het komende half uur - 45 min vaart het bootje rond en volgen we telkens nieuwe groep dolfijnen. Het was een 'kunst' om ze op foto vast te leggen, maar de beelden staan in mijn geheugen gegrift. Zo mooi deze dieren, zo fascinerend, geweldige ervaring.

Druk programma vandaag want na het ontbijt vertrok ik voor een tour naar Mahjong en Munduk voor de rijstvelden en koffieplantages. Ik was de enige uit het hotel die dat vandaag deed, dus ik had mijn privéchauffeur voor de hele dag, en voor de trekking een lokale prive gids. Nu ja, ze noemen dat trekking, maar dat 1,5 uurtje wandelen door de velden viel heus nog wel mee! Maar dat maakte het zeker niet minder spectaculair. Overal waar je keek, zo groen, die terrasvelden met palmbomen en cacaoplanten!

Bij het bezoeken van de kruidentuin werd mijn kennis in de kruiden getest... laurier, citroenmelisse en kaneel was nog te herkennen, maar tot daar de geurkennis. Heel wat bijgeleerd dus dankzij de supertoffe meid die me de uitleg van al deze kruiden gaf en hoe ze ze droogden.

Laatste halte was de waterval, van 40 meter hoog (of was het 14, ik verstond de chauffeur niet zo goed) super mooi, midden in de jungle (maar wel verhard padje voor toeristen)

Na deze goed gevulde dagen is het de komende twee dagen tijd voor rust en genieten van laatste dagen aan het strand voor ik naar Ubud trek.