Hindoe 'doop' in 'heilig water tempel'

14 juli 2017 - Ubud, Indonesië

Vandaag hadden we de eer (dat is hoe ik me erover voel) om onze bloemenmandjes naar de tempel te brengen en ons te dopen in het heilige water. Aan het begin is het erg koud, schrikken van de grote vissen die erin zwemmen, je been raken (en dus Nele gewijs een kreetje maken ;) ) Maar doorheen heel de 'zwemvijver' te zijn gegaan en mezelf hebt 'gedoopt' door de 12 watersproeiers, voelde ik me echt een beetje anders rustig, verfrist, sterk ;)

De eerste week van introductie zit erop. De groep van vrijwilligers is groot, in totaal ijna 100 jongeren, verspreid over verschillende projecten. Het is onmogelijk om iedereen te leren kennen, maar ik heb al een paar leuke meiden leren kennen van ver en korter bij; wat de ervaring echt super maakt!

Morgen vertrek ik voor een weekendje naar de stranden aan het zuiden van Bali ( Uluwatu) het lijkt wel alsof ik hier "woon" en in het weekend op stap ga =) en op maandag start het lesgeven!

1. Papa:
    Hallo Neleke,
    Je hebt blijkbaar ook een heel fijne introductieweek gehad. Die rijkelijke doop met kleren in het water lijkt toch wel een heel speciale ervaring. Veel plezier op de stranden. Zeker voldoende afwisseling. Tof he!!

xxxpapa
  2. Lieve leclere, mama:
    Dag lieve Nele,
    Bewaar die mooie ,unieke ervaringen maar diep in je hart, zo kan je er altijd op terugblikken als het eens even wat minder gaat.
    Geniet nu maar van je " vrij weekend " dat je zelf mag invullen. laat misschien je logeeradres achter bij iemand van de organisatie, en wees voorzichtig hé ,
    Ik geniet telkens mee als ik je blog lees en de foto's zie....
    xx ik hou van je
    mama
  3. Lieve leclere, mama:
    Hé Neeltje,
    Ik probeer even opnieuw , want mijn eerste reactie is blijkbaar niet gelukt ...te lang kan dat?
    Daarom nu enkel wensen voor een fijn weekend , laat misschien je logeeradres achter bij iemand van het vrijwilligersteam. Geniet , maar wees voorzichtig hé.
    Voor mij is het altijd een beetje meereizen als ik je blog lees of je foto's zie.
    ik hou van je xx
    mama
  4. Johan:
    14 juli 2017
    Mooi! Inderdaad heel andere cultuur als hier. Dat is pas echt REIZEN. Geniet er nog van, en niet te streng zijn volgende week hé ;-)